Α. Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ: ΓΡΑΙΚΟΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ, ΜΑΚΗΔΟΝΑΣ ΚΑΙ ΜΑΓΝΗΣ.............
Ο Ησίοδος, που είναι ένας από τους αρχαιότερους συγγραφείς του κόσμου, αναφέρει ότι ο Γραικός, o Έλληνας, ο Μάγνης και ο Μακηδόνας είναι μια οικογένεια, παιδιά του Δία και της Πανδώρας, κόρης του Δευκαλίωνα, του μοναδικού ανθρώπου που επέζησε με τη γυναίκα του μέσα σε μια λάρνακα, ύστερα από ένα κατακλυσμό που έγινε επί εποχής του (ταυτίζεται με αυτόν του Νωε στους Εβραίους και κατά το Πάριο χρονικό ο κατακλυσμός έγινε το 1265 πριν από το Διόγνητο = 1529 π.Χ.), άρα οι Μακεδόνες, οι Μάγνητες, οι Έλληνες και Γραικοί είναι μια οικογένεια, λαοί αδέλφια.............
«Κι η κόρη στον οίκο του ευγενή Δευκαλίωνα, η Πανδώρα με τον πατέρα Δία, τον οδηγό των Θεών όλων, σμιγμένη στην αγάπη γέννησε το χαιρομαχητή Γραικό. Η ίδια συλλαμβάνουσα από το Δία γέννησε στον κεραυνόχαρο δυο γιους, τον Μάγνητα και το Μακηδόνα το αλογόχαρο, που κατοικούσαν στα δώματα γύρω από την Πιερία και τον Όλυμπο. Κι ο Μάγνης (γέννησε) το Δίκτη και Πολυδέκτη. Και από τον Έλληνα το φιλοπόλεμο βασιλιά γεννήθηκαν ο Δώρος κι ο Ξούθος και ο αλογόχαρος Αίολος…..» (Ησίοδος, Γυναικών κατάλογος ή Ηοίαι 1-6, μετάφραση εκδόσεις «Κάκτος»)(Περισσότερα βλέπε«Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Α. ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ)
Σημειώνεται ότι:
Α) Σύμφωνα με το Πάριο Χρονικό και τους Αριστοτέλη (Μετεωρολογικά), Απολλόδωρο (Επιτομή) κ.α., ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα είχε επίκεντρο τον ποταμό Αχελώο και οι Γραικοί γρήγορα μετονομάστηκαν σε Έλληνες, ενώ οι Μακεδόνες και οι Μάγνητες διατήρησαν για πολύ το όνομά τους..
Β) Ο Θουκυδίδης, ο Ησίοδος κ.α. αναφέρουν ότι μέχρι τα τρωικά δεν υπήρχε κοινό εθνικό όνομα για όλους τους Έλληνες, επειδή η αρχαία Ελλάδα δεν ήταν ενιαίο κράτος, αλλά αποτελείτο από πολλές πόλεις-κράτη, Αναφέρουν επίσης ότι αρχικά με το όνομα Ελλάδα ονομάζονταν μια πόλη στη Θεσσαλία. Στα τρωικά το όνομα αυτό επεκτάθηκε και περιλάμβανε όλα σχεδόν τα μέρη από τον Όλυμπο και κάτω. Σωστότερα όσες πόλεις-κράτη εκστράτευσαν εναντίον της Τροίας (Κρητες, Μυκηναίοι κλπ)). Στους Ολυμπιακούς αγώνες επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο και περιλάμβανε και όσες πόλεις-κράτη είχαν ίδια γλώσσα και θρησκεία μ’ αυτούς, δηλαδή και στα μέρη πάνω από τον Όλυμπο (Ήπειρο, Μακεδονία κ.α.).
Γ) Σύμφωνα με το Πάριο Χρονικό και τους; Ηρόδοτο (Α, 2 και Α 57- 58), Εκαταίο Μιλήσιο (Στράβων 7, 321), Θουκυδίδη (Α, 3 -9), Πλάτων (Μενεξενος), Παυσανία (Βοιωτικά 5, 1 – 10), Διόδωρο (βίβλος Μ, Απόσπασμα 3), Απολλόδωρος (Ιστορική βιβλιοθήκη) κ.α. αρχικά στην Ελλάδα δεν υπήρχαν μόνιμοι κάτοικοι ούτε και Έλληνες και βάρβαροι παρά μόνο διάφορα βάρβαρα φύλλα με πολυπληθέστερο τους Πελασγούς, τα οποία ζούσαν μεταναστευτικά, επειδή δεν έχει ακόμη επινοηθεί η γεωργία και ο στρατός. Από τα φύλλα αυτά αυτόχθονες ήσαν οι Πελασγοί, φύλα των οποίων ήσαν οι Δωριείς, οι Αχαιοί, οι Ίωνες και οι Αιολείς. Επήλυδες (μετανάστες) ήσαν οι Καδμείοι ή Θηβαίοι (είχαν καταγωγή από Ερυθρά Θάλασσα - Αίγυπτο), οι Δαναοί (καταγωγή από Αίγυπτο - Κασπία), οι Πέλοπες (καταγωγή από Φρυγία Μ. Ασίας) κ.α.
Στη συνέχεια αποκόπηκαν πρώτα οι Δωριείς emoticon smile οι μετέπειτα Σπαρτιάτες και οι Μακεδόνες) από τους Πελασγούς και αποτέλεσαν ξέχωρο έθνος, το Ελληνικό και μετά προσχώρησαν σ΄ αυτό όλοι οι Πελασγοί (δηλαδή και οι Ίωνες ή Αθηναίοι, οι Αιολείς ή Θεσσαλοί κ.α.), καθώς και πολλοί άλλοι βάρβαροι: οι Καδμείοι ή Θηβαίοι, οι Δαναοί, οι Πέλοπες κ.α..
Β. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ.............
Ο Ηρόδοτος (Α, 57- 58 και σε συσχέτιση με το Η, 43 κ.α.) αναφέρει ότι οι Μακεδόνες ήσαν δωρικής καταγωγής, ίδιου έθνους με τους Σπαρτιάτες κ.α., εκείνου που στην μεν Πελοπόννησο λέγονταν «δωρικό» στη δε Πίνδο «Μακεδνό». Αναφέρει επίσης ότι η Ελλάδα αρχικά ήταν κατοικία βάρβαρων φύλλων, ένα από τα οποία ήσαν οι καλούμενοι Πελασγοί και μετά αποκόπηκαν πρώτοι οι Δωριείς από τους Πελασγούς και απετέλεσαν ξέχωρο έθνος, το Ελληνικό και μετά προσχώρησαν σ’ αυτό όλοι οι Πελασγοί, που ήσαν οι Ίωνες ή Αθηναίοι, οι Αιολείς ή θεσσαλοί κ.α καθώς και πολλοί άλλοι βάρβαροι.............
«Ύστερα έβαλε μπρος (ο Κροίσος, βασιλιάς των Λυδίων) να εξετάσει ποιοι ανάμεσα στους Έλληνες ήσαν οι δυνατότεροι, που θα μπορούσε να κάνει φίλους. Και ψάχνοντας βρήκε πως ξεχώριζαν οι Λακεδαιμόνιοι και οι Αθηναίοι, οι πρώτοι ανάμεσα στους Δωριείς, οι δεύτεροι ανάμεσα στους Ίωνες. Γιατί τα έθνη αυτά ήσαν τα πιο γνωστά, όντας τα παλιά χρόνια το τελευταίο Πελασγικό, το πρώτο Ελληνικό. Οι Αθηναίοι ποτέ ως τώρα δεν ξεσηκώθηκαν από τον τόπο τους, ενώ οι άλλοι ήταν πολυπλάνητοι. Γιατί όσο βασίλευε Δευκαλίων, κατοικούσαν τη Φθιώτιδα, στα χρόνια πάλι του Δώρου, του γιου του Έλληνα, τη χώρα στις πλαγιές της Όσσας και του Ολύμπου που τη λεν Ιστιαιώτιδα. Και αφότου και από την Ιστιαιώτιδα τους ξεσήκωσαν οι Καδμείοι, κατοικούσαν στην Πίνδο με το όνομα έθνος Μακεδνόν. Από εκεί πάλι άλλαξαν τόπο και πήγαν στη Δρυοπίδα και από εκεί έφτασαν πια εκεί που είναι, δηλαδή στην Πελοπόννησο, και ονομάστηκαν έθνος Δωρικό. «Το ελληνικό έθνος αφότου φάνηκε, την ίδια πάντα γλώσσα μιλά - αυτό είναι η πεποίθησή μου, αφότου όμως ξέκοψε από το Πελασγικό, αδύνατο τότε και στην αρχή και μικρό, αυξήθηκε ύστερα και πλήθαινε σε έθνη, καθώς προσχώρησαν σ’ αυτό κυρίως οι Πελασγοί, αλλά και πάρα πολλά άλλα βαρβαρικά φύλα. Τέλος είμαι της γνώμης ότι το Πελασγικό έθνος πρωτύτερα και εφόσον ήταν βαρβαρικό ποτέ δε γνώρισε μεγάλη δύναμη» (Ηρόδοτος Α, 57- 58)
«Συγκροτούσαν δε το στόλο (τον ελληνικό στη Μάχη της Σαλαμίνας) οι εξής: Από την Πελοπόννησο οι Λακεδαιμόνιοι με 16 πλοία, οι Κορίνθιοι, με τον ίδιο αριθμό πλοίων, το οποίον έδωσαν και εις το Αρτεμίσιον. Οι Σικυώνιοι, με δέκα πλοία, οι Επιδαύριοι με δέκα, οι Τροιζήνιοι με πέντε, οι Ερμιονείς με τρία. Όλοι αυτοί, εκτός των Ερμιονέων ανήκουν στο Δωρικό και Μακεδνόν έθνος, ελθόντες στην Πελοπόννησο από τον Ερινεόν και την Πίνδον(«εόντες ούτοι πλην Ερμιονέων Δωρικό τε και Μακεδνόν έθνος, εξε Ερινεού τα και Πίνδου»), και το τελευταίον από την Δρυοπίδα. Οι δε Ερμιονείς είναι καθαυτό Δρύοπες τους οποίους εξεσήκωσαν από τη σήμερον λεγόμενη Δωρίδα ο Ηρακλής και οι Μαλιείς. Εκ των Πελοπονησίων αυτοί ήσαν εις το στόλον (δηλαδή τον ελληνικό στη Μάχη της Σαλαμίνας)» (Ηρόδοτος Η, 43).
Ο Στράβωνας (Γεωγραφικά 7), σχετικά με την εθνικότητα των Μακεδόνων, αναφέρει ξεκάθαρα ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, πρβλ: «Εστίν με ουν Ελλάς και η Μακεδονία, νυνί μέντοι τη φύσει των τόπων ακολουθούντες και τω σχήματι χωρίς έγνωμεν από της άλλης Ελλάδος τάξαι και συνάψαι προς όμορον αυτής Θράκης…» (Στράβων Γεωγραφικά, 7).
Ο Πολύβιος στη συνθήκη των Καρχηδονίων με το βασιλιά Φίλιππο αναφέρει ότι η Μακεδονία είναι μέρος της Ελλάδας: «Εναντίον Θεών πάντων όσοι Μακεδονίαν και την άλλη Ελλάδα κατέχουσι…»
Ο Αππιανός αναφερει ότι οι Μακεδόνες κατάγονται από τους Αργείους: «Οι Μακεδόνες καυχιούνται για την καταγωγή τους από τους Αργείους» (Αππιανός εκ της Μακεδονίας 2).
Η Παλαιά Διαθήκη (Δανιήλ Η και Μακκαβαίων Κεφ. 1 , 1 – 10) αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και οι Μακεδόνες είναι Έλληνες.
Ο Αισχύλος αναφέρει ότι ο βασιλιάς του Άργους καυχιόταν λέγοντας ότι είναι στο γένος Πελασγός και το γένος των Πελασγών άρχει μέχρι της Παιονίας και του Στρυμόνος ποταμού: «Του γηγενούς γαρ ειμ’ εγώ Παλαίχθονος ίνις Πελασγός, τησδε γης αρχηγέτης. Εμού δ’ άνακτος ευλόγως επώνυμον γένος Πελασγών τήνδε καρπουται χθόνα. Και πασαν αιαν ης δ’ αγνός έρχεται Στρυμών, το προς δυνοντος ηλίου, κρατώ ορίζομαι δε την τε Περραιβων χθόνα, Πίνδου τε ταπέκεινα, Παιόνων πάλα, όρη τε Δωδωναία, συντέμνει δ΄ όρος υγρας θαλάσσης τώνδε ταπί τάδε κρατώ..,….» (Αισχύλος, Ικέτιδες 250).
Ο Απολλόδωρος (Γ 8) αναφέρει ότι παιδιά του Δία και της Νιόβης ήταν ο Άργος και ο Πελασγός απ΄όπου οι Πελοποννήσιοι και άλλοι ονομάσθηκαν Πελασγοί. Αναφέρει επίσης ότι γιος του Πελασγού ήταν ο Λυκάονας, ο βασιλιάς των Αρκάδων, που με πάρα πολλές γυναίκες απόκτησε 50 γιους, τους: Θεσπρωτό, Μάκεδνο, Μαίναλο, Φθίο, Λύκιο, Ορχομενό …, και έτσι, εννοείται οι Πελοποννήσιοι εξαπλώθηκαν στα διάφορα μέρη του αρχαίου γνωστού κόσμου, πρβ: «επανάγωμεν δε νυν πάλιν επί τον Πελασγόν, όν Ακουσιλαος μεν Διος λέγει και Νιόβης, καθάπερ υπεθεμεν, Ησίοδος δε αυτόχθονα. τουτου και της Ωκεανού θυγατρος Μελιβοιας, ή καθάπερ άλλοι λεγουσι νυμφης Κυλληνης, παις Λυκάων εγενετο, ός βασιλεύων Αρκάδων εκ πολλών γυναικών πεντηκοντα παίδας εγεννησε· Μελαινέα Θεσπρωτόν Έλικα Νύκτιμον Πευκετιον, Καυκωνα Μηκιστεα Οπλεα Μακαρεα Μάκεδνον, Όρον Πόλιχον Ακόντην Ευαιμονα Αγκυορα, Αρχεβάτην Καρτερωνα Αιγαιωνα Πάλλαντα Εύμονα, Κάνηθον Πρόθοον Λινον Κορεθοντα Μαιναλον, Τηλεβόαν Φύσιον Φάσσον Φθίον Λυκιον, Αλιφηρον Γενετορα Βουκολιωνα Σωκλεα Φινεα, Ευμητην Αρπαλεα Πορθεα Πλάτωνα Αίμονα, Κυναιθον Λεοντα Αρπάλυκον Ηραιεα Τιτάναν, Μαντινεα Κλειτορα Στυμφαλον Ορχομενόν . . .» (Απολλόδωρος, Γ, 8, 1)
ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.............
O αντιβασιλέας (και μετέπειτα βασιλιάς) Αμύντας της Μακεδονίας διαμηνύει στο βασιλιά της Περσίας Φαρναβάζο ότι είναι Έλλην και γι αυτό δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να μην του καλοδεχτεί κλπ: «προς δε καί βασιλέι τω πέμψαντι απαγγείλητε ώς άνήρ Ελλην, Μακεδόνων ύπαρχος, εύ υμέας εδέξατο και τραπέζη και κοίτη»….= ακόμη στο βασιλιά που σας έστειλε κάντε γνωστό πως ένας Έλληνας, ο αντιβασιλέας των Μακεδόνων, σας καλοέστρωσε τραπέζι και κρεβάτι…. (Ηρόδοτος Ε, 20 ),
O βασιλιάς της Μακεδονίας Αλέξανδρος Α’ , γιος του Αμύντα, κατεβαίνει στην Αθήνα και προειδοποιεί ως Έλλην, καθώς λέει ο ίδιος σε λόγο του που έβγαλε στην Αθήνα, τους άλλους Έλληνες (Αθηναίους και Σπαρτιάτες ) για την πρόθεση εισβολής των Περσών στην Ελλάδα: «Άνδρες Αθηναίοι… Αυτός τε γαρ Έλλην γένος ειμί τω αρχαίον και αντ’ ελευθέρης δεδουλωμένην ουκ αν εθέλοιμι οράν τη Ελλάδα… Ειμί δε Αλέξανδρος ο Μακεδών.» = σε νέα Ελληνική «Άνδρες Αθηναίοι ….. Δεν θα έλεγα αυτά τα λόγια, αν δεν φρόντιζα υπερβολικά για όλη την Ελλάδα εν γένει, γιατί και εγώ είμαι Έλληνας από παλαιά και δε βαστά η ψυχή μου να βλέπω την Ελλάδα υποδουλωμένη αντί ελευθέρας»… (Ηρόδοτου Ιστορία, βιβλίο Θ’, 45).
Ο μέγας Αλέξανδρος σε επιστολή του προς το Δαρείο, βασιλιά των Περσών, αναφέρει εκτός των άλλων και πως είναι Έλληνας, καθώς και ότι η Μακεδονία είναι Ελλάδα: : «Οι πρόγονοί σας ήρθαν στην Μακεδονία και στην υπόλοιπη Ελλάδα και μας προκαλέσατε μεγάλες συμφορές, χωρίς να έχουν κάνει κανείς από εμάς κανένα κακό. Τώρα που εγώ έγινα βασιλιάς των Ελλήνων, πέρασα στην Ασία, για να εκδικηθώ τις δικές σας αδικίες…. Εξάλλου, βοηθήσατε τους Περίνθιους που αδικούσαν τον πατέρα μου και ο Ώχος έστειλε στρατό στη Θράκη που την κατείχαμε εμείς. Ο πατέρας μου δολοφονήθηκε με συνωμοσία που οργανώσατε εσείς, όπως οι ίδιοι διαδώσατε με επιστολές σας σ΄όλο τον κόσμο …… Οι απεσταλμένοι σας καταστρέψανε τους φίλους μας και προσπάθησαν να καταστρέψουν την ειρήνη, που έφερε στους Έλληνες. Εκστράτευσα λοιπόν εναντίον σου, επειδή εσύ ξεκίνησες την έχθρα….» (Αρριανός Β 14, 4).
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ,
Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΔΟΞΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ...
«Και εγένετο μετά το πατάξαι Αλέξανδρον τον Φιλίππου τον Μακεδόνα, ος εξήλθεν εκ της γης Χεττειείμ, και επάταξε τον Δαρείον βασιλέα Περσών και Μήδων και εβασίλευσεν αντ αυτού πρότερος επί την Ελλάδα. και συνεστήσατο πολέμους πολλούς και εκράτησεν οχυρωμάτων πολλών και έσφαξε βασιλείς της γης· και διήλθεν έως άκρων της γης και έλαβε σκύλα πλήθους εθνών. και ησύχασεν η γη ενώπιον αυτού, και υψώθη, και επήρθη η καρδιά αυτού. και συνηγαγε δύναμιν ισχυραν σφόδρα και ήρξε χωρών και εθνων και τυράννων, και εγενοντο αυτω εις φορον. Και μετά ταύτα έπεσεν επί την κοίτην και έγνω ότι αποθνησκει. και εκαλεσε τους παίδας αυτού τούς ενδόξους τους συντρόφους αυτού απο νεοτητος και διείλεν αυτοίς την βασιλειαν αυτού ετι ζωντος αυτού. και εβασιλευσεν Αλέξανδρος έτη δώδεκα και απεθανε. Και επεκρατησαν οι παίδες αυτού έκαστος εν τω τοπω αυτού. και επεθεντο πάντες διαδήματα μετά το αποθανείν αυτόν και οι υιοί αυτων οπισω αυτων έτη πολλα και επληθυναν κακά εν τη γη. και εξηλθεν εξ αυτων ριζα αμαρτωλος Αντιοχος Επιφανής, υιός Αντιοχου βασιλέως, ος ην όμηρα εν τη Ρώμη· και εβασίλευσεν εν έτει εκατοστώ και τριακοστώ και εβδόμω βασιλείας Ελλήνων. (Μακκαβαίων, Κεφ. 1 , 1 – 10).
«Ιδού. Τράγος ήρχετο από της δύσεως επί πρόσωπον πάσης της γης και δεν ήγγιζεν το έδαφος….. και είδον αυτόν ότι επλησίασεν εις τον κριον …. και εκτύπησε … και συνέτριψε και έρριψεν αυτόν κατά γης, και κατεπάτησεν αυτόν…. Δια τούτο ο τράγος εμαγαλύνθη σφόδρα…… Είναι οι βασιλιείς της Μηδίας και της Παρσίας ….. ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλεύς της Ελλάδος ….» (Δανιήλ η Κεφάλαιο).
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.............
Το ότι οι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες ή το ότι είχαν ίδια γλώσσα, θρησκεία, ήθη και έθιμα κλπ με τους άλλους Έλληνες αδιάψευστοι μάρτυρες είναι τα αρχαία μακεδονικά μνημεία: νομίσματα, επιγραφές κλπ Βλέπε π.χ. τη Μακεδονική επιγραφή από τα αφιερώματα των Μακεδόνων στην Αθηνά Πολιάδα), τα μακεδονικά νομίσματά Φιλίππου, Μ. Αλέξανδρου κλπ, στα οποία. Ακόμη και το αστέρι των Μακεδόνων το βλέπουμε στα τα νομίσματα Ιτάνου, Λύκτου, Ιεράπυτνας κ.α..
Επίσης το ότι οι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες πιστοποιείται και από το γεγονός ότι συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς αγώνες, αφού στους αγώνες εκείνους επιτρέπονταν να συμμετάσχουν μόνο Έλληνες. Μάλιστα ο Πλούταρχος αναφέρει ότι στο την ημέρα που οι Μακεδόνες κυρίευσαν την Ποτίδαια έφθασαν τρία μηνύματα, που το ένα έλεγε ότι ο βασιλιάς των Μακεδόνων Φίλιππος κέρδισε στο αγώνισμα της ιππασίας στους Ολυμπιακούς αγώνες, το άλλο ότι γεννήθηκε ο Μ. Αλέξανδρος και το άλλο ότι οι Ιλλυριοί νικήθηκαν από τον Μαρμενίωνα.
«Το ότι ο Αλέξανδρος ως προς την καταγωγή από την πλευρά του πατέρα του ήταν απόγονος του Ηρακλή, μέσω του Κάρανου και από πλευρά της μάνας της μητέρας του απόγονος του Αιακού, μέσω του Νεοπτολέμου, είναι πλέον αποδεκτά…. Και στο Φίλιππο, που μόλις είχε κυριεύσει την Ποτίδαια ήρθαν ταυτόχρονα τρία μηνύματα. Το πρώτο, ότι οι Ιλλυριοί νικήθηκαν από τον Παρμενίωνα σε μεγάλη μάχη, το δεύτερο ότι με άλογο ιππασίας νίκησε στους Ολυμπιακούς αγώνες και το τρίτο πως γεννήθηκε ο Αλέξανδρος (Πλουτάρχου Αλέξανδρος 1 – 3).
Μακεδόνες Ολυμπιονίκες: Ο βασιλιάς Αλέξανδρος Α, στην 80η Ολυμπιάδα, το 460 π.Χ. έτρεξε το Στάδιο και ήλθε δεύτερος με διαφορά στήθους. Ο βασιλιάς Αρχέλαος Περδίκας, αγωνίσθηκε στην 93η Ολυμπιάδα, το 408 π.Χ. και κέρδισε στους Δελφούς στο αγώνισμα των τεθρίππων. Ο βασιλιάς Φίλιππος Β΄ αναδείχθηκε τρεις φορές Ολυμπιονίκης. Στην 106η Ολυμπιάδα, το 356 π.Χ. έτρεξε με το άλογό του. Στην 107η Ολυμπιάδα, το 352 π.Χ. έτρεξε με τα τέθριππά του. Στην 108η Ολυμπιάδα, το 348 π.Χ., νίκησε στη συνωρίδα. Ο Κλίτων νίκησε στο Στάδιο στην 113η Ολυμπιάδα, το 328 π.Χ. Ο Δαμασίας ο Αμφιπολίτης έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 115η Ολυμπιάδα, το 320 π.Χ. Ο Λάμπου ο Φιλιππίσιος, αναδείχθηκε νικητής τεθρίππων στην 119η Ολυμπιάδα, το 304 π.Χ. Ο Αντίγονος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 122η Ολυμπιάδα, το 292 π.Χ. και στην 123η Ολυμπιάδα το 288 π.Χ. Ο Σέλευκος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ. Στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ., νίκησε μια γυναίκα από τη Μακεδονία στο αγώνισμα των συρομένων από πώλους αρμάτων (συνωρίδα πώλων). Ο Παυσανίας αναφέρει: «νικητές λένε πως αναδείχθηκαν στη συνωρίδα μια γυναίκα Βελεστίχη από την παραθαλάσσια Μακεδονία».
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.............-
Ο Ησίοδος, που είναι ένας από τους αρχαιότερους συγγραφείς του κόσμου, αναφέρει ότι ο Γραικός, o Έλληνας, ο Μάγνης και ο Μακηδόνας είναι μια οικογένεια, παιδιά του Δία και της Πανδώρας, κόρης του Δευκαλίωνα, του μοναδικού ανθρώπου που επέζησε με τη γυναίκα του μέσα σε μια λάρνακα, ύστερα από ένα κατακλυσμό που έγινε επί εποχής του (ταυτίζεται με αυτόν του Νωε στους Εβραίους και κατά το Πάριο χρονικό ο κατακλυσμός έγινε το 1265 πριν από το Διόγνητο = 1529 π.Χ.), άρα οι Μακεδόνες, οι Μάγνητες, οι Έλληνες και Γραικοί είναι μια οικογένεια, λαοί αδέλφια.............
«Κι η κόρη στον οίκο του ευγενή Δευκαλίωνα, η Πανδώρα με τον πατέρα Δία, τον οδηγό των Θεών όλων, σμιγμένη στην αγάπη γέννησε το χαιρομαχητή Γραικό. Η ίδια συλλαμβάνουσα από το Δία γέννησε στον κεραυνόχαρο δυο γιους, τον Μάγνητα και το Μακηδόνα το αλογόχαρο, που κατοικούσαν στα δώματα γύρω από την Πιερία και τον Όλυμπο. Κι ο Μάγνης (γέννησε) το Δίκτη και Πολυδέκτη. Και από τον Έλληνα το φιλοπόλεμο βασιλιά γεννήθηκαν ο Δώρος κι ο Ξούθος και ο αλογόχαρος Αίολος…..» (Ησίοδος, Γυναικών κατάλογος ή Ηοίαι 1-6, μετάφραση εκδόσεις «Κάκτος»)(Περισσότερα βλέπε«Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Α. ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ)
Σημειώνεται ότι:
Α) Σύμφωνα με το Πάριο Χρονικό και τους Αριστοτέλη (Μετεωρολογικά), Απολλόδωρο (Επιτομή) κ.α., ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα είχε επίκεντρο τον ποταμό Αχελώο και οι Γραικοί γρήγορα μετονομάστηκαν σε Έλληνες, ενώ οι Μακεδόνες και οι Μάγνητες διατήρησαν για πολύ το όνομά τους..
Β) Ο Θουκυδίδης, ο Ησίοδος κ.α. αναφέρουν ότι μέχρι τα τρωικά δεν υπήρχε κοινό εθνικό όνομα για όλους τους Έλληνες, επειδή η αρχαία Ελλάδα δεν ήταν ενιαίο κράτος, αλλά αποτελείτο από πολλές πόλεις-κράτη, Αναφέρουν επίσης ότι αρχικά με το όνομα Ελλάδα ονομάζονταν μια πόλη στη Θεσσαλία. Στα τρωικά το όνομα αυτό επεκτάθηκε και περιλάμβανε όλα σχεδόν τα μέρη από τον Όλυμπο και κάτω. Σωστότερα όσες πόλεις-κράτη εκστράτευσαν εναντίον της Τροίας (Κρητες, Μυκηναίοι κλπ)). Στους Ολυμπιακούς αγώνες επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο και περιλάμβανε και όσες πόλεις-κράτη είχαν ίδια γλώσσα και θρησκεία μ’ αυτούς, δηλαδή και στα μέρη πάνω από τον Όλυμπο (Ήπειρο, Μακεδονία κ.α.).
Γ) Σύμφωνα με το Πάριο Χρονικό και τους; Ηρόδοτο (Α, 2 και Α 57- 58), Εκαταίο Μιλήσιο (Στράβων 7, 321), Θουκυδίδη (Α, 3 -9), Πλάτων (Μενεξενος), Παυσανία (Βοιωτικά 5, 1 – 10), Διόδωρο (βίβλος Μ, Απόσπασμα 3), Απολλόδωρος (Ιστορική βιβλιοθήκη) κ.α. αρχικά στην Ελλάδα δεν υπήρχαν μόνιμοι κάτοικοι ούτε και Έλληνες και βάρβαροι παρά μόνο διάφορα βάρβαρα φύλλα με πολυπληθέστερο τους Πελασγούς, τα οποία ζούσαν μεταναστευτικά, επειδή δεν έχει ακόμη επινοηθεί η γεωργία και ο στρατός. Από τα φύλλα αυτά αυτόχθονες ήσαν οι Πελασγοί, φύλα των οποίων ήσαν οι Δωριείς, οι Αχαιοί, οι Ίωνες και οι Αιολείς. Επήλυδες (μετανάστες) ήσαν οι Καδμείοι ή Θηβαίοι (είχαν καταγωγή από Ερυθρά Θάλασσα - Αίγυπτο), οι Δαναοί (καταγωγή από Αίγυπτο - Κασπία), οι Πέλοπες (καταγωγή από Φρυγία Μ. Ασίας) κ.α.
Στη συνέχεια αποκόπηκαν πρώτα οι Δωριείς emoticon smile οι μετέπειτα Σπαρτιάτες και οι Μακεδόνες) από τους Πελασγούς και αποτέλεσαν ξέχωρο έθνος, το Ελληνικό και μετά προσχώρησαν σ΄ αυτό όλοι οι Πελασγοί (δηλαδή και οι Ίωνες ή Αθηναίοι, οι Αιολείς ή Θεσσαλοί κ.α.), καθώς και πολλοί άλλοι βάρβαροι: οι Καδμείοι ή Θηβαίοι, οι Δαναοί, οι Πέλοπες κ.α..
Β. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ.............
Ο Ηρόδοτος (Α, 57- 58 και σε συσχέτιση με το Η, 43 κ.α.) αναφέρει ότι οι Μακεδόνες ήσαν δωρικής καταγωγής, ίδιου έθνους με τους Σπαρτιάτες κ.α., εκείνου που στην μεν Πελοπόννησο λέγονταν «δωρικό» στη δε Πίνδο «Μακεδνό». Αναφέρει επίσης ότι η Ελλάδα αρχικά ήταν κατοικία βάρβαρων φύλλων, ένα από τα οποία ήσαν οι καλούμενοι Πελασγοί και μετά αποκόπηκαν πρώτοι οι Δωριείς από τους Πελασγούς και απετέλεσαν ξέχωρο έθνος, το Ελληνικό και μετά προσχώρησαν σ’ αυτό όλοι οι Πελασγοί, που ήσαν οι Ίωνες ή Αθηναίοι, οι Αιολείς ή θεσσαλοί κ.α καθώς και πολλοί άλλοι βάρβαροι.............
«Ύστερα έβαλε μπρος (ο Κροίσος, βασιλιάς των Λυδίων) να εξετάσει ποιοι ανάμεσα στους Έλληνες ήσαν οι δυνατότεροι, που θα μπορούσε να κάνει φίλους. Και ψάχνοντας βρήκε πως ξεχώριζαν οι Λακεδαιμόνιοι και οι Αθηναίοι, οι πρώτοι ανάμεσα στους Δωριείς, οι δεύτεροι ανάμεσα στους Ίωνες. Γιατί τα έθνη αυτά ήσαν τα πιο γνωστά, όντας τα παλιά χρόνια το τελευταίο Πελασγικό, το πρώτο Ελληνικό. Οι Αθηναίοι ποτέ ως τώρα δεν ξεσηκώθηκαν από τον τόπο τους, ενώ οι άλλοι ήταν πολυπλάνητοι. Γιατί όσο βασίλευε Δευκαλίων, κατοικούσαν τη Φθιώτιδα, στα χρόνια πάλι του Δώρου, του γιου του Έλληνα, τη χώρα στις πλαγιές της Όσσας και του Ολύμπου που τη λεν Ιστιαιώτιδα. Και αφότου και από την Ιστιαιώτιδα τους ξεσήκωσαν οι Καδμείοι, κατοικούσαν στην Πίνδο με το όνομα έθνος Μακεδνόν. Από εκεί πάλι άλλαξαν τόπο και πήγαν στη Δρυοπίδα και από εκεί έφτασαν πια εκεί που είναι, δηλαδή στην Πελοπόννησο, και ονομάστηκαν έθνος Δωρικό. «Το ελληνικό έθνος αφότου φάνηκε, την ίδια πάντα γλώσσα μιλά - αυτό είναι η πεποίθησή μου, αφότου όμως ξέκοψε από το Πελασγικό, αδύνατο τότε και στην αρχή και μικρό, αυξήθηκε ύστερα και πλήθαινε σε έθνη, καθώς προσχώρησαν σ’ αυτό κυρίως οι Πελασγοί, αλλά και πάρα πολλά άλλα βαρβαρικά φύλα. Τέλος είμαι της γνώμης ότι το Πελασγικό έθνος πρωτύτερα και εφόσον ήταν βαρβαρικό ποτέ δε γνώρισε μεγάλη δύναμη» (Ηρόδοτος Α, 57- 58)
«Συγκροτούσαν δε το στόλο (τον ελληνικό στη Μάχη της Σαλαμίνας) οι εξής: Από την Πελοπόννησο οι Λακεδαιμόνιοι με 16 πλοία, οι Κορίνθιοι, με τον ίδιο αριθμό πλοίων, το οποίον έδωσαν και εις το Αρτεμίσιον. Οι Σικυώνιοι, με δέκα πλοία, οι Επιδαύριοι με δέκα, οι Τροιζήνιοι με πέντε, οι Ερμιονείς με τρία. Όλοι αυτοί, εκτός των Ερμιονέων ανήκουν στο Δωρικό και Μακεδνόν έθνος, ελθόντες στην Πελοπόννησο από τον Ερινεόν και την Πίνδον(«εόντες ούτοι πλην Ερμιονέων Δωρικό τε και Μακεδνόν έθνος, εξε Ερινεού τα και Πίνδου»), και το τελευταίον από την Δρυοπίδα. Οι δε Ερμιονείς είναι καθαυτό Δρύοπες τους οποίους εξεσήκωσαν από τη σήμερον λεγόμενη Δωρίδα ο Ηρακλής και οι Μαλιείς. Εκ των Πελοπονησίων αυτοί ήσαν εις το στόλον (δηλαδή τον ελληνικό στη Μάχη της Σαλαμίνας)» (Ηρόδοτος Η, 43).
Ο Στράβωνας (Γεωγραφικά 7), σχετικά με την εθνικότητα των Μακεδόνων, αναφέρει ξεκάθαρα ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, πρβλ: «Εστίν με ουν Ελλάς και η Μακεδονία, νυνί μέντοι τη φύσει των τόπων ακολουθούντες και τω σχήματι χωρίς έγνωμεν από της άλλης Ελλάδος τάξαι και συνάψαι προς όμορον αυτής Θράκης…» (Στράβων Γεωγραφικά, 7).
Ο Πολύβιος στη συνθήκη των Καρχηδονίων με το βασιλιά Φίλιππο αναφέρει ότι η Μακεδονία είναι μέρος της Ελλάδας: «Εναντίον Θεών πάντων όσοι Μακεδονίαν και την άλλη Ελλάδα κατέχουσι…»
Ο Αππιανός αναφερει ότι οι Μακεδόνες κατάγονται από τους Αργείους: «Οι Μακεδόνες καυχιούνται για την καταγωγή τους από τους Αργείους» (Αππιανός εκ της Μακεδονίας 2).
Η Παλαιά Διαθήκη (Δανιήλ Η και Μακκαβαίων Κεφ. 1 , 1 – 10) αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και οι Μακεδόνες είναι Έλληνες.
Ο Αισχύλος αναφέρει ότι ο βασιλιάς του Άργους καυχιόταν λέγοντας ότι είναι στο γένος Πελασγός και το γένος των Πελασγών άρχει μέχρι της Παιονίας και του Στρυμόνος ποταμού: «Του γηγενούς γαρ ειμ’ εγώ Παλαίχθονος ίνις Πελασγός, τησδε γης αρχηγέτης. Εμού δ’ άνακτος ευλόγως επώνυμον γένος Πελασγών τήνδε καρπουται χθόνα. Και πασαν αιαν ης δ’ αγνός έρχεται Στρυμών, το προς δυνοντος ηλίου, κρατώ ορίζομαι δε την τε Περραιβων χθόνα, Πίνδου τε ταπέκεινα, Παιόνων πάλα, όρη τε Δωδωναία, συντέμνει δ΄ όρος υγρας θαλάσσης τώνδε ταπί τάδε κρατώ..,….» (Αισχύλος, Ικέτιδες 250).
Ο Απολλόδωρος (Γ 8) αναφέρει ότι παιδιά του Δία και της Νιόβης ήταν ο Άργος και ο Πελασγός απ΄όπου οι Πελοποννήσιοι και άλλοι ονομάσθηκαν Πελασγοί. Αναφέρει επίσης ότι γιος του Πελασγού ήταν ο Λυκάονας, ο βασιλιάς των Αρκάδων, που με πάρα πολλές γυναίκες απόκτησε 50 γιους, τους: Θεσπρωτό, Μάκεδνο, Μαίναλο, Φθίο, Λύκιο, Ορχομενό …, και έτσι, εννοείται οι Πελοποννήσιοι εξαπλώθηκαν στα διάφορα μέρη του αρχαίου γνωστού κόσμου, πρβ: «επανάγωμεν δε νυν πάλιν επί τον Πελασγόν, όν Ακουσιλαος μεν Διος λέγει και Νιόβης, καθάπερ υπεθεμεν, Ησίοδος δε αυτόχθονα. τουτου και της Ωκεανού θυγατρος Μελιβοιας, ή καθάπερ άλλοι λεγουσι νυμφης Κυλληνης, παις Λυκάων εγενετο, ός βασιλεύων Αρκάδων εκ πολλών γυναικών πεντηκοντα παίδας εγεννησε· Μελαινέα Θεσπρωτόν Έλικα Νύκτιμον Πευκετιον, Καυκωνα Μηκιστεα Οπλεα Μακαρεα Μάκεδνον, Όρον Πόλιχον Ακόντην Ευαιμονα Αγκυορα, Αρχεβάτην Καρτερωνα Αιγαιωνα Πάλλαντα Εύμονα, Κάνηθον Πρόθοον Λινον Κορεθοντα Μαιναλον, Τηλεβόαν Φύσιον Φάσσον Φθίον Λυκιον, Αλιφηρον Γενετορα Βουκολιωνα Σωκλεα Φινεα, Ευμητην Αρπαλεα Πορθεα Πλάτωνα Αίμονα, Κυναιθον Λεοντα Αρπάλυκον Ηραιεα Τιτάναν, Μαντινεα Κλειτορα Στυμφαλον Ορχομενόν . . .» (Απολλόδωρος, Γ, 8, 1)
ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ
ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.............
O αντιβασιλέας (και μετέπειτα βασιλιάς) Αμύντας της Μακεδονίας διαμηνύει στο βασιλιά της Περσίας Φαρναβάζο ότι είναι Έλλην και γι αυτό δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να μην του καλοδεχτεί κλπ: «προς δε καί βασιλέι τω πέμψαντι απαγγείλητε ώς άνήρ Ελλην, Μακεδόνων ύπαρχος, εύ υμέας εδέξατο και τραπέζη και κοίτη»….= ακόμη στο βασιλιά που σας έστειλε κάντε γνωστό πως ένας Έλληνας, ο αντιβασιλέας των Μακεδόνων, σας καλοέστρωσε τραπέζι και κρεβάτι…. (Ηρόδοτος Ε, 20 ),
O βασιλιάς της Μακεδονίας Αλέξανδρος Α’ , γιος του Αμύντα, κατεβαίνει στην Αθήνα και προειδοποιεί ως Έλλην, καθώς λέει ο ίδιος σε λόγο του που έβγαλε στην Αθήνα, τους άλλους Έλληνες (Αθηναίους και Σπαρτιάτες ) για την πρόθεση εισβολής των Περσών στην Ελλάδα: «Άνδρες Αθηναίοι… Αυτός τε γαρ Έλλην γένος ειμί τω αρχαίον και αντ’ ελευθέρης δεδουλωμένην ουκ αν εθέλοιμι οράν τη Ελλάδα… Ειμί δε Αλέξανδρος ο Μακεδών.» = σε νέα Ελληνική «Άνδρες Αθηναίοι ….. Δεν θα έλεγα αυτά τα λόγια, αν δεν φρόντιζα υπερβολικά για όλη την Ελλάδα εν γένει, γιατί και εγώ είμαι Έλληνας από παλαιά και δε βαστά η ψυχή μου να βλέπω την Ελλάδα υποδουλωμένη αντί ελευθέρας»… (Ηρόδοτου Ιστορία, βιβλίο Θ’, 45).
Ο μέγας Αλέξανδρος σε επιστολή του προς το Δαρείο, βασιλιά των Περσών, αναφέρει εκτός των άλλων και πως είναι Έλληνας, καθώς και ότι η Μακεδονία είναι Ελλάδα: : «Οι πρόγονοί σας ήρθαν στην Μακεδονία και στην υπόλοιπη Ελλάδα και μας προκαλέσατε μεγάλες συμφορές, χωρίς να έχουν κάνει κανείς από εμάς κανένα κακό. Τώρα που εγώ έγινα βασιλιάς των Ελλήνων, πέρασα στην Ασία, για να εκδικηθώ τις δικές σας αδικίες…. Εξάλλου, βοηθήσατε τους Περίνθιους που αδικούσαν τον πατέρα μου και ο Ώχος έστειλε στρατό στη Θράκη που την κατείχαμε εμείς. Ο πατέρας μου δολοφονήθηκε με συνωμοσία που οργανώσατε εσείς, όπως οι ίδιοι διαδώσατε με επιστολές σας σ΄όλο τον κόσμο …… Οι απεσταλμένοι σας καταστρέψανε τους φίλους μας και προσπάθησαν να καταστρέψουν την ειρήνη, που έφερε στους Έλληνες. Εκστράτευσα λοιπόν εναντίον σου, επειδή εσύ ξεκίνησες την έχθρα….» (Αρριανός Β 14, 4).
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ,
Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΔΟΞΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ...
«Και εγένετο μετά το πατάξαι Αλέξανδρον τον Φιλίππου τον Μακεδόνα, ος εξήλθεν εκ της γης Χεττειείμ, και επάταξε τον Δαρείον βασιλέα Περσών και Μήδων και εβασίλευσεν αντ αυτού πρότερος επί την Ελλάδα. και συνεστήσατο πολέμους πολλούς και εκράτησεν οχυρωμάτων πολλών και έσφαξε βασιλείς της γης· και διήλθεν έως άκρων της γης και έλαβε σκύλα πλήθους εθνών. και ησύχασεν η γη ενώπιον αυτού, και υψώθη, και επήρθη η καρδιά αυτού. και συνηγαγε δύναμιν ισχυραν σφόδρα και ήρξε χωρών και εθνων και τυράννων, και εγενοντο αυτω εις φορον. Και μετά ταύτα έπεσεν επί την κοίτην και έγνω ότι αποθνησκει. και εκαλεσε τους παίδας αυτού τούς ενδόξους τους συντρόφους αυτού απο νεοτητος και διείλεν αυτοίς την βασιλειαν αυτού ετι ζωντος αυτού. και εβασιλευσεν Αλέξανδρος έτη δώδεκα και απεθανε. Και επεκρατησαν οι παίδες αυτού έκαστος εν τω τοπω αυτού. και επεθεντο πάντες διαδήματα μετά το αποθανείν αυτόν και οι υιοί αυτων οπισω αυτων έτη πολλα και επληθυναν κακά εν τη γη. και εξηλθεν εξ αυτων ριζα αμαρτωλος Αντιοχος Επιφανής, υιός Αντιοχου βασιλέως, ος ην όμηρα εν τη Ρώμη· και εβασίλευσεν εν έτει εκατοστώ και τριακοστώ και εβδόμω βασιλείας Ελλήνων. (Μακκαβαίων, Κεφ. 1 , 1 – 10).
«Ιδού. Τράγος ήρχετο από της δύσεως επί πρόσωπον πάσης της γης και δεν ήγγιζεν το έδαφος….. και είδον αυτόν ότι επλησίασεν εις τον κριον …. και εκτύπησε … και συνέτριψε και έρριψεν αυτόν κατά γης, και κατεπάτησεν αυτόν…. Δια τούτο ο τράγος εμαγαλύνθη σφόδρα…… Είναι οι βασιλιείς της Μηδίας και της Παρσίας ….. ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλεύς της Ελλάδος ….» (Δανιήλ η Κεφάλαιο).
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΗΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.............
Το ότι οι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες ή το ότι είχαν ίδια γλώσσα, θρησκεία, ήθη και έθιμα κλπ με τους άλλους Έλληνες αδιάψευστοι μάρτυρες είναι τα αρχαία μακεδονικά μνημεία: νομίσματα, επιγραφές κλπ Βλέπε π.χ. τη Μακεδονική επιγραφή από τα αφιερώματα των Μακεδόνων στην Αθηνά Πολιάδα), τα μακεδονικά νομίσματά Φιλίππου, Μ. Αλέξανδρου κλπ, στα οποία. Ακόμη και το αστέρι των Μακεδόνων το βλέπουμε στα τα νομίσματα Ιτάνου, Λύκτου, Ιεράπυτνας κ.α..
Επίσης το ότι οι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες πιστοποιείται και από το γεγονός ότι συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς αγώνες, αφού στους αγώνες εκείνους επιτρέπονταν να συμμετάσχουν μόνο Έλληνες. Μάλιστα ο Πλούταρχος αναφέρει ότι στο την ημέρα που οι Μακεδόνες κυρίευσαν την Ποτίδαια έφθασαν τρία μηνύματα, που το ένα έλεγε ότι ο βασιλιάς των Μακεδόνων Φίλιππος κέρδισε στο αγώνισμα της ιππασίας στους Ολυμπιακούς αγώνες, το άλλο ότι γεννήθηκε ο Μ. Αλέξανδρος και το άλλο ότι οι Ιλλυριοί νικήθηκαν από τον Μαρμενίωνα.
«Το ότι ο Αλέξανδρος ως προς την καταγωγή από την πλευρά του πατέρα του ήταν απόγονος του Ηρακλή, μέσω του Κάρανου και από πλευρά της μάνας της μητέρας του απόγονος του Αιακού, μέσω του Νεοπτολέμου, είναι πλέον αποδεκτά…. Και στο Φίλιππο, που μόλις είχε κυριεύσει την Ποτίδαια ήρθαν ταυτόχρονα τρία μηνύματα. Το πρώτο, ότι οι Ιλλυριοί νικήθηκαν από τον Παρμενίωνα σε μεγάλη μάχη, το δεύτερο ότι με άλογο ιππασίας νίκησε στους Ολυμπιακούς αγώνες και το τρίτο πως γεννήθηκε ο Αλέξανδρος (Πλουτάρχου Αλέξανδρος 1 – 3).
Μακεδόνες Ολυμπιονίκες: Ο βασιλιάς Αλέξανδρος Α, στην 80η Ολυμπιάδα, το 460 π.Χ. έτρεξε το Στάδιο και ήλθε δεύτερος με διαφορά στήθους. Ο βασιλιάς Αρχέλαος Περδίκας, αγωνίσθηκε στην 93η Ολυμπιάδα, το 408 π.Χ. και κέρδισε στους Δελφούς στο αγώνισμα των τεθρίππων. Ο βασιλιάς Φίλιππος Β΄ αναδείχθηκε τρεις φορές Ολυμπιονίκης. Στην 106η Ολυμπιάδα, το 356 π.Χ. έτρεξε με το άλογό του. Στην 107η Ολυμπιάδα, το 352 π.Χ. έτρεξε με τα τέθριππά του. Στην 108η Ολυμπιάδα, το 348 π.Χ., νίκησε στη συνωρίδα. Ο Κλίτων νίκησε στο Στάδιο στην 113η Ολυμπιάδα, το 328 π.Χ. Ο Δαμασίας ο Αμφιπολίτης έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 115η Ολυμπιάδα, το 320 π.Χ. Ο Λάμπου ο Φιλιππίσιος, αναδείχθηκε νικητής τεθρίππων στην 119η Ολυμπιάδα, το 304 π.Χ. Ο Αντίγονος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 122η Ολυμπιάδα, το 292 π.Χ. και στην 123η Ολυμπιάδα το 288 π.Χ. Ο Σέλευκος έτρεξε το Στάδιο και νίκησε στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ. Στην 128η Ολυμπιάδα, το 268 π.Χ., νίκησε μια γυναίκα από τη Μακεδονία στο αγώνισμα των συρομένων από πώλους αρμάτων (συνωρίδα πώλων). Ο Παυσανίας αναφέρει: «νικητές λένε πως αναδείχθηκαν στη συνωρίδα μια γυναίκα Βελεστίχη από την παραθαλάσσια Μακεδονία».
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.............-
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου